zondag 11 november 2018

De omstootbare onomstotelijke wetenschap


Het moet een keihard feit zijn. Frankrijk en de Verenigde Staten moeten een hechte niet te verbreken vriendschap met elkaar hebben. Al doen ze soms heel anders vermoeden, maar deze twee landen en al hun burgers en buitenlui moeten zeer intens met elkaar verweven zijn. Uiteraard komt dan de hamvraag; hoe kom je daarbij? Ach ja, dit vraagt natuurlijk om een wetenschappelijk onderbouwd antwoord. En waarom ook niet? Luister en huiver.

Het was op een vrijdagavond om ± 18.00 uur, toen ik van mijn werk afkwam en wist dat ik heel snel daarna een belangrijke afspraak had voor een whisky avond bij vrienden. Ik moest dus de keuze doen geen eten te gaan koken en dus vluchtig wat junkfood tot mij te nemen bij de eerste de beste McDonald’s. En laat ik die nou feitelijk elke dag op mijn pad tegenkomen, wanneer ik van mijn werk naar huis rijd. En dus zo geschiedde. Ik bestelde mijn hapklare brokken via de drive-in en na de smeuïg geurende vitaminearme lading ontvangen te hebben, parkeerde ik mijn auto precies dichtbij de ingang van het voedselcomplex. En uiteraard wordt op zo’n moment wel een heerlijke aanslag gepleegd op je smaakpapillen, maar er heerst dan wel een klein beetje verveling bij je en ga je in den beginne een beetje wezenloos vanuit je auto zitten te turen.

Maar dan biedt zich spontaan een mooi ontdekkingsmoment aan. Ik ben elke auto gaan bekijken, die het voedselcomplex binnenreed. Na een half uur buffelen aan die niet al te digestieve Amerikaans gecultiveerde brokken ben ik zelfs nog een twintig minuten langer blijven kijken naar al die binnen rijdende Nederlandse McDonald’s lovers. En toen ben ik echt tot een zeer wetenschappelijke conclusie gekomen.

Een kleine zeventig auto’s hebben mijn revue gepasseerd en daarvan waren zeker 31 auto’s van het merk Renault, 15 auto’s van het merk Peugeot en 11 auto’s van het merk Citroën. Daarnaast zag ik ook 3 auto’s van het merk Mercedes, maar die blijken dan ook een Renault motor te hebben. De resterende auto’s waren Japannertjes, die geheel te verwaarlozen waren binnen mijn spontane wetenschappelijke scoop en opbouw.

Wat dient zich nou hier aan om tot een krachtige wetenschappelijke bevinding te komen? Let op! Van al deze overwegend Franse auto rijdende mensen, die dus gevuld waren met over het algemeen stelletjes en gezinnen, kan geconcludeerd worden, dat er een grote hang is naar alles wat met Frankrijk te maken heeft. Op het moment, dat al deze mensen besluiten een auto te kopen, wat dus een dure investering is, moet er bij hen een bepaalde sympathie en verwantschap zijn met Frankrijk en de Franse cultuur. Hieruit kan geconcludeerd worden, dat zij zich vereenzelvigen met de fransman. Eigenlijk zijn dan de Fransen en de Nederlandse Franse autokopers identiek te noemen. Kijk! En nu dan deze ontegenzeggelijke deelconclusie als een paal boven woestijnwater staat, kunnen we de volgende sluitende logica daar probleemloos op laten volgen.

Namelijk het McDonald’s concern is tot op het bot en in de ziel (voor zover die nog aanwezig kan zijn) echt Amerikaans. Straight from the Joe Naait ’t Steeds. Het McDonald’s Plaza, het hoofdkantoor van deze cholesterolrijke voedselketen, dat dichtbij Chicago ligt, is en blijft nog steeds een onderdeel van de al eeuwen opgeblazen American Nightmare Dream. Dus kort samengevat; McDonald’s is facking Amerikaans.

Wel dus………… u voelt ‘m al aan! Al die Franse auto rijdende mensen, die feitelijk gewoon kei pro Frankrijk zijn en eigenlijk te vereenzelvigen zijn met de fransman, houden ontzettend veel van het voedsel, dat ontegenzeggelijk puur Amerikaans voedsel is. Je kan gewoon niet meer ontsnappen aan de onomstotelijke wetenschappelijke conclusie, dat er een gigantische onverbrekelijke vriendschap bestaat tussen Frankrijk en de Verenigde Staten. En uiteraard zullen er wel wat partijtjes zijn, die deze wetenschappelijke ontdekking willen tegenspreken, maar aan die paar Japannertjes moet je gewoon geen aandacht besteden.

Kijk! En zo kan je ook de huidige klimaatwetenschap bekijken!
De omstootbare onomstotelijke wetenschap?? Stoot je er niet aan!

© pamlenez
11-11-2018

Geen opmerkingen:

Een reactie posten